Jaka jest ta fotografia katalogowa?

Profesjonalna fotografia katalogowa to powinien być ważny obszar przemyślanej kampanii reklamowej, gdyż jak patrzymy – tak oceniamy i ewentualnie, kupujemy. Jak sama nazwa wskazuje, uzyskane zdjęcia reklamowe są wykorzystywane w różnych katalogach, zarówno w wersji drukowanej, oraz on-line. Te dzielą się na typowe branżowe katalogi on-line w formie np. pdf’ów, albo po prostu jako zdjęcia do sklepu internetowego czy na stronę. Katalog produktów jak widać to swoista wizytówka firmy, więc warto postarać się o profesjonalne zdjęcia katalogowe.

Profesjonalna fotografia katalogowa wzbogacona o krótkie i treściwe opisy ma silny charakter reklamowy. Warto starać się o atrakcyjność takich zdjęć, aby w jak najlepszym świetle zademonstrowały produkt, eksponując wszystkie jego zalety oraz tworząc bardzo ważne wrażenie pragnienia posiadania danego produktu. Przedstawienie pozytywnych cech to jedno, a wypromowanie i namówienia klienta do zakupu to drugie. Tak to wygląda w praktyce. Po prostu tak mamy – to co ciekawe, wzbudza w nas zainteresowanie i pożądanie.

Podstawą jest jakość. Zdjęcia katalogowe muszą się odznaczać wysoką rozdzielczością, wyrazistością oraz szczegółowością, a przede wszystkim tym, aby były ciekawe, spójne ze sobą i wykonanie estetycznie. Świadczy to o profesjonalnym wizerunku firmy. Braki w tej kwestii błyskawicznie wyjdą na jaw przy zestawieniu ze sobą kilku zdjęć obok siebie – tak jak to właśnie wygląda w katalogach. Ponadto, fotografia katalogowa powinna być przemyślana i spójna z wizją firmy. Katalog często tworzy się w oparciu o identyfikację wizualną, która uwzględnia m.in. przewodnie kolory, styl czcionki oraz logotyp firmy.

Zamów zdjęcia w studio fotografii produktowej Warszawa
Fotografia katalogowa tworzona w moim studio w Warszawie jest na poziomie właściwym dla tego rodzaju prac. Otrzymasz produkt który z powodzeniem wykorzystasz w profesjonalnej reklamie. Sprawdź!
Super artykuł!
Fajnie dowiedzieć się czegoś nowego 🙂